SEO hind – kui palju maksab ja millega peaks arvestama?

SEO hind – see kõige tähtsam küsimus kui soovitakse tellida SEO teenust. Aga kui palju see siis maksab? Järgnevas artiklis räägime teenuse hinda kujundavatest teguritest ning sellest, millega peaks kindlasti arvestama enne SEO töödega alustamist.

SEO hinna kujunemine

Võibolla oled tähele pannud, et enamik teenusepakkujatest ei ole konkreetseid hindasid välja toonud? Sellel on väga loogiline põhjus. Nimelt iga klient ning veebileht on erinev, vajab unikaalset lähenemist ning erineva iseloomu ning mahuga SEO töid. Seega ei saa kõiki veebilehti ühe hinnasildiga lüüa ning pakkuda kõigile ühesugust kvaliteetset teenust.

Aga nii nagu issanda loomaaed on suur, leiab ka SEO maailmas igasuguseid huvitavaid tegelasi, kes maad ja ilmad kokku lubavad kõigest 5.99 euro eest. Siinkohal soovitaks soojalt sellistest pakkumistest eemale hoida, sest sellise raha eest ei saa isegi peksa mitte. Järgnevalt vaatame erinevaid tegureid, mis SEO teenuse hinda kõige enam mõjutavad:

Veebilehe suurus ja hetkeolukord: Kas optimeeritakse suurt e-poodi või väikese ettevõtte veebilehte? Millises olukorras see veebileht on – kas see vajab täielikku ümbertegemist, pisemaid muudatusi või hoopiski sisule ning turundusele keskendumist? Need tegurid määravad SEO tööde mahu ning hinna.

Sinu enda panus: Millised on sinu enda SEO teadmised ning kui palju oled võimeline ise ära tegema? Näiteks sisu kirjutamise või teksti optimeerimise näol? Kui jätad SEO täielikult teenusepakkuja kanda, siis võib teenus osutuda oluliselt kallimaks, samas ka oluliselt mugavamaks, sest siis on sul rohkem aega keskenduda oma äri kasvatamisele ja sa ei pea keeruliste SEO küsimustega oma pead vaevama.

Konkurents: Suurem konkurents otsingutulemustes = rohkem tööd ning aega (loe investeeringuid). See ei pea küll 100% alati paika, aga üldjuhul nii see on.

Aga mis tekitab otsingutulemustes konkurentsi? Üheks ilmselgeks teguriks on loomulikult valdkonnale optimeeritud veebilehtede arv. Teiseks tähtsamaks teguriks on nende veebilehtede autoriteetsus Google silmis ning kolmandaks asjakohasus, ehk siis kas veebileht pakub kasutajale seda mida ta Googlest otsis. Neid tegureid on tegelikult veel palju ning veebilehtede järjestamise ja autoriteetsuse teema on juba pikem jutt.

Kui palju siis maksab?

Konkreetseid hindasid välja tuua ei ole võimalik, aga järgnevalt mõned hinnavahemikud, mis on erinevate Eesti teenusepakkujate vahel silma jäänud.

  • SEO töötunni hind: €35-60
  • SEO audit: €150-900
  • Blogi postitused, veebilehe tekstid, muu sisu (500 sõna): €50 – 100
  • Kuupõhine SEO teenus: €350-1500 kuus

Millega peaks arvestama enne SEO töödega alustamist?

Pidev protsess: Arvesta, et SEO ei ole ühekordne tegevus vaid pidev protsess. Googlega sõbraks saamine võtab aega, ressursse ning vahel paneb isegi pea valutama. Sinu konkurendid tahavad samuti saada esimeseks, seega pead olema valmis pidevaks võitluseks. Arvesta, et silmnähtavate tulemuste saamine võtab aega mitmeid kuid. Suurema konkurentsiga valdkondades tunduvalt kauem.

Ära pane kõiki mune ühte korvi: Ehk siis ära looda ainult SEO’st saadavale kasule. See on küll pikemas perspektiivis üks kõike efektiivsemaid turundusmeetodeid, aga ainult ühele müügikanalile toetuda ei ole mõistlik. Mis siis kui Google otsustab ükspäev sinu veebilehte karistada kas siis konkurentide tegevuse tõttu või ebakvaliteetse SEO teenuse tagajärjel? Selleks, et hajutada riske ning saada oma veebilehest maksimaalset kasu, katseta erinevaid turundusmeetodeid.

Tulemused ei sõltu ainult SEO tegevustest: Kas sinu toode või teenus on aus ja kvaliteetne? Kas sinu veebileht täidab külastajate ootusi? Kas sinu brändist räägitakse?

Kui külastajatele meeldib sinu veebilehel ringi hängida, siis see annab positiivse signaali Googlele. Kui sinu brändist räägitakse, tähendab see SEO mõttes seda, et suure tõenäosusega sinu veebilehele viidatakse teistelt veebilehtedelt. See omakorda mõjutab veebilehe autoriteetsust ning nähtavust veebis. Ehk siis sinu ettevõtte, brändi, toote või teenuse kvaliteet ning edu on korrelatsioonis SEO tulemustega. Positiivne brändituntus teeb suure osa SEO’st sinu eest juba ära. Negatiivne tuntus võib aga mõjuda SEO’le laastavalt.

Lõpetuseks

“klient on kuningas” põhimõtet järgides võib pikemas plaanis SEO olla sinu jaoks oluliselt odavam ning tasuvam, sest õnnelikud kliendid ning partnerid mitte ainult ei aita kaasa edule vaid mõjutavad ka sinu veebi autoriteetsust.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga