
Esimesi kokkupuuteid SEOga ma täpselt ei mäletagi. Küll aga mäletan seda, et aastal 2012 oli mul juba oma SEO business, mis tõi põhilise osa sissetulekust.
Esimesed kokkupuuted olid ilmselt kuskil 2007 aastal, kui sai hakatud internetist uurima erinevaid raha teenimise võimalusi. Igasuguseid asju katsetades jäin kuidagi SEO juurde pidama.
Ajale tagasi vaadates oli SEO siis ikka väga lihtne võrreldes praegusega. Selleks, et Googles hästi välja tulla, oli sul vaja võimalikult palju linke ja peita teksti sisse vajalikke märksõnu. Kuna see töötas nii hästi, siis pea kõik tegid seda – spämmisid Googlet nii, et homset polnud.
Paljudes valdkondades oli olukord lausa nii hull, et ausate meetoditega ei olnudki võimalik Googles esimeste sekka saada. Küsimusi ei esitatud – tehti seda, mis töötab. Google otsingumootor oli väga lihtsasti manipuleeritav.
Need olid vanad ajad, mis hakkasid lõppema 2011 aastal. Google lasi välja kaks suurt uuendust nimega Panda ja Penguin, mis olid suunatud selliste tegevuste peatamiseks, millest ma enne rääkisin.
Tänaseni mäletan seda paanikat, mis turul toimus. Tuhanded ettevõtted üle maailma, kes SEOst otseselt sõltusid, vajusid päeva pealt kokku. Google näitas oma tugevust. Siit ka õppetund, ära pane kõiki mune ühte korvi!
Need kaks Google uuendust mõjutasid ka minu elu päris palju. Tuli kohaneda ja mingis mõttes ka otsast alustada, aga huvi oli endiselt suur ja õppida veel palju.
Täna on olukord hoopis teine. SEO on palju keerulisem, konkurents on suurem, Google süsteemid kõvasti edasi arenenud. Aga endiselt on see üks kõige tulusam müügikanal pikemas perspektiivis ning jääb ilmselt nii olema veel pikaks ajaks.
Praeguseks olen põhitööna SEOga tegelenud üle kümne aasta. Olin pikalt UpWork keskkonnas vabakutseline SEO spetsialist ja saavutasin seal top rated staatuse ning 100% positiivse tagasiside.
2018 aastal otsustasin luua oma ettevõtte ja hakata töötama rohkem ka Eesti klientidega. Viimastel aastatel olen järjest rohkem hakanud tegema ka kodulehti, kus arvestan SEOga juba enne arendama hakkamist. Kahjuks seda viimast tihti ei tehta ning ikka ja jälle on vaja klientide kodulehti ümber teha, isegi kogenud arendajate omasid.
Ahjaa, vahepeal sai paar haridust ka omandatud. Näiteks olen litsenseeritud veebispetsialist. SEO maailmas tuleb veebiarendusalane haridus vägagi kasuks.
Millegipärast jäin pärast koolide lõpetamist ikkagi SEO juurde püsima, kuigi tööpõld oleks olnud päris lai. SEO andis mulle vabaduse töötada oma tingimustel, asukohast sõltumata, ise aega planeerides.
See on endiselt minujaoks põnev. Väljakutseid on palju, õppida veelgi rohkem.
SEO on elukestev õpe ja pidevalt muutuv valdkond. Selleks, et olla SEOs hea, pead selles täiega sees olema ja mis kõige tähtsam, see peab sulle meeldima!
Kui vajad pikaajalist SEO partnerit või konsultanti, kodulehe või e-poe tegijat, siis võta minuga ühendust. Annan endast parima, et panna oma SEO kogemus sinu ettevõtte heaks tööle.